دکوراسیون

تکنیک های نظافت یخچال

تکنیک های نظافت یخچال

نظم و ترتیب همیشه جای مخصوصی در زندگی بشر داشته و زندگی بدون آن کمی بی معنی به نظر می رسد. عموما همه ی انسان ها در محیط های منظم بهتر می توانند زندگی کرده، تفکر کنند و به سایر کارهای خود مشغول باشند.

یکی از مکان هایی در خانه که نظم و ترتیب در آن از اهمیت بالایی برخوردار است آشپزخانه است. آشپزخانه ی مرتب و منظم سبب می شود کارها بهتر پیش بروند و همچنین ریسک آسیب دیدن نیز پایین تر می اید. از جمله جاهایی در آشپزخانه که تمیزی و مرتب بودن آن بسیار مهم است یخچال است.

نظم دهی به یخچال سبب می شود تا هر کس درب یخچال را باز میکند حس خوبی داشته باشد و در عین حال بتواند به راحتی چیزی را که به دنبال آن است پیدا کند. همچنین هنگامی که در یخچال همه چیز مرتب سرجای خود قرار دارند احتمال خراب شدن مواد غذایی به علت غفلت هم بسیار کمتر می شود.

تمیز بودن یخچال و پاکسازی آن از مواد غذایی مانند خرده های نان، تکه های میوه  یا سبزیجات و غیره علاوه بر این که از منتشر شدن آلودگی ها جلوگیری می کند کمک می کند تا بوهای بد در یخچال وجود نداشته باشند و یخچال پاکیزه و خوشبو باقی بماند. یکی از روش های نظافت یخچال استفاده از ظروف پلاستیکی و ارگانایزر برای انواع مواد غذایی است که در ادامه ی این مطلب بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

درباره ما

فروشگاه خانه ما عرضه کننده انواع لوازم خانه و آشپزخانه، شلف آشپزخانه، شلف حمام، جاشمعی، اردوخوری، ظروف پلاستیکی، ارگانایزر، لیوان ماگ و به روزترین و جدیدترین کالاها را با بهترین قیمت برای شما عزیزان فراهم کرده است شما می توانید محصولات کاربردی زیرا هم از طریق خرید حضوری و هم اینترنتی تهیه کنید و از آنها به بهترین شکل استفاده کنید

نظافت و نظم دهنده یخچال

 

عوامل آلوده کننده ی یخچال کدام هستند؟

کثیف بودن یخچال برای مدت زمان طولانی و تمیز نکردن آن به صورت دوره ای و مستمر سبب می شود علاوه بر آلودگی و  انتشار آن یخچال شما به مرور زمان کهنه شده و دیگر قادر نباشید تا آن را مثل روز اول از لکه ها و کثیفی ها پاکسازی کنید.

برای مثال شیشه های مربا، رب و یا سس که در طبقه های یخچال قرار دارند اگر زیر آنها را به تناوب تمیز نکنیم دچار چسبندگی می شوند و لکه های غیر قابل پاک شدن به وجود می آورند. همچنین تمیز نکردن یخچال سبب می شود یخچال بسیار به هم ریخته به نظر برسد و برای پیدا کردن مواد غذایی مورد نیازتان هر بار مدت ها زمان صرف کنید.

علاوه بر این اگر یخچال را از مواد غذایی یا میوه ها و سبزیجات قدیمی پاکسازی نکنید احتمال این که آنها دچار فساد و کپک زدگی شوند بسیار زیاد بوده و سبب آلودگی محفظه ی درونی یخچال می شود. در اینجا است که لزوم نظافت یخچال به شدت پیش می آید. در ادامه مختصری در مورد این نظم دهی به یخچال به وسیله ی ظروف پلاستیکی صحبت می کنیم.

استفاده از ظروف پلاستیکی برای نظم دهی به یخچال

برای این که بتوانید به خوبی نسبت به نظم دهی به یخچال اقدام کنید می بایست از وسیله های کمکی استفاده کنید. یکی از این وسیله های کمکی ظروف پلاستیکی هستند. ظروف پلاستیکی بسیار سبک هستند و برای جابجایی بسیار آسان می باشند.

این ظرف ها نشکن بوده و اگر سهوا از دست شما بیفتند امکان شکستن آنها وجود ندارد. همچنین به علت شکل پذیری مناسب پلاستیک، تولید کننده ها قادر هستند این ظرف ها را در شکل های گوناگون و متعدد اعم از مربع، مستطیل، دایره ای شکل و غیره به تولید برسانند.

نظم دهنده داخل یخچال

 

همچنین این ظرف ها عموما درب دار  بوده و درب آنها کاملا کیپ می شوند و از ورود هوا به داخل ظرف کاملا ممانعت به عمل می آورند و همین امر سبب تازه نگه داشتن مواد غذایی و میوه و سبزیجات می شوند. مزیت مهم دیگر این نوع از ظرف ها قیمت مناسب آنها در مقایسه با ظرف های شیشه ای و بلوری است. عموما ظرف های پلاستیکی با وجود تنوع بالاتر همواره در قیمت های پایین تری عرضه می شوند.

بهترین کار این است که با توجه به گنجایش یخچال خود اقدام به خرید سایزهای معینی ظروف پلاستیکی آن هم در یک مدل کنید تا نظم و ترتیب یخچال شما به بهترین شکل ممکن حفظ شود. شما می توانید برای تهیه ی این ظروف به فروشگاه خانه ما به آدرس اینترنتی https://khaneyehma.ir/shop مراجعه کنید و از وسیله های متنوع موجود در این فروشگاه بهره مند شوید.تمامی ظروف پلاستیکی موجود در این فروشگاه بسیار با کیفیت بوده و با تکنولوژی های روز به تولید می رسند و دوام و طول عمر بسیار خوبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *