دسته‌بندی نشده

مواد غذایی را چگونه فریز کنیم؟

ظروف پلاستیکی بسته بندی

امروزه به دلیل سرعت در روش زندگی مردم به خصوص در شهرهای بزرگ شاید روزانه زمان زیادی برای پخت و پز غذا وجود نداشته باشد، همین موضوع باعث شده تا افراد غذای مورد نیاز خود را تهیه کرده و به صورت فریز شده در ارگانایزر و ظروف پلاستیکی نگهداری کنند تا در مواقع لازم آن را گرم کرده و مصرف کنند، و یا در میهمانی های بزرگ که غذای تهیه شده بسیار زیاد است و امکان دارد مقدار زیادی از آن غذا مصرف نشود، در این زمان نیز راهی جز فریز کردن حجم زیاد مواد غذایی برای جلوگیری از فاسد شدن آنها نیست. فریز مواد غذایی مثل سابق پدیده ای عجیب نیست و شاید بتوان گفت روال زندگی عادی اکثر مردم است.
در این مقاله قرار است از فریز مواد غذایی و بهترین ظروف مورد استفاده برای فریز کردن غذاهای مختلف صحبت کنیم پس با ادامه مقاله همراه ما باشید.

درباره ما

فروشگاه خانه ما عرضه کننده انواع لوازم خانه و آشپزخانه، شلف آشپزخانه، شلف حمام، جاشمعی، اردوخوری، ظروف پلاستیکی، ارگانایزر، لیوان ماگ و به روزترین و جدیدترین کالاها را با بهترین قیمت برای شما عزیزان فراهم کرده است شما می توانید محصولات کاربردی زیرا هم از طریق خرید حضوری و هم اینترنتی تهیه کنید و از آنها به بهترین شکل استفاده کنید

ظروف پلاستیکی بسته بندی میوه

ضرورت فریز مواد غذایی در زندگی پر مشغله امروزی:

این روزها شرایط دیگر مانند گذشته نیست و بسیاری از مادران به دلیل مشغله های زیاد نمی توانند هر روزه غذای خانگی حاضر کنند و یا دانشجویان و محصلانی که خارج از شهر محل زندگی خود تحصیل می کنند امکان تهیه غذاهای مختلف را در طی روز را ندارند.

  •  واقعیت این است فریز مواد غذایی باعث می شود غذای ما کیفیت اولیه غذایی که هر روزه پخته می شود را نداشته باشد و حتی شاید طعم این غذا نیز همان طعم اولیه نباشد اما بهترین راه برای مراقبت از سلامتی؛ غذای فریز شده است. زیرا غذای فریز شده کیفیت بسیار بالاتری از غذای آماده شده در رستوران ها و یا فست فود های مختلف دارد و همین موضوع کافیست تا غذای خانگی فریز شده، انتخاب اول افراد مختلف به جای غذای آماده بیرون باشد.
  •  همچنین استفاده از غذایی که فریز شده است از نظر هزینه نیز بسیار به صرفه تر است، زیرا مصرف غذاهای رستوران ها هزینه ی سنگین تری را در بر می گیرد
  •  یکی دیگر از دلایل استفاده از مواد غذایی فریز شده صرفه جویی در وقت است. افرادی که مشغولیت زیاد و تایم کمی دارند، می توانند از قبل غذای خود را آماده کنند و در فریزر نگهداری کنند، برای مثال یک روز در هفته غذای کل هفته را تهیه و بعد آن را فریز کرده و در مواقع لازم استفاده کنند به این صورت در استفاده از زمان نیز صرفه جویی لازم را کرده اند و زمان بیشتری را می توانند صرف کارهای عقب افتاده خود کنند.

بهترین ظروف برای فریز مواد غذایی

وقتی شما قصد دارید غذای فریز شده ای استفاده کنید باید بدانید که مهم ترین نکته، استفاده از ظروف سالم و با کیفیت است، تا بتوانیم تا جای ممکن از سلامت غذای خود مطمئن شویم.
بهترین ظروف برای فریز مواد غذایی ظرف های پلاستیکی هستند که با بهترین مواد مرغوب تهیه شده اند، پرس شدن درب این ظروف به هنگام بسته شدن نیز از دیگر ویژگی این ظروف است که باعث می شود تا یخچال فریزر شما به هنگام فریز مواد غذایی بوی بدی نگیرد و غذای شما نیز کاملا تازه باقی بماند.

این ظروف امروزه در ابعاد، رنگ و شکل های مختلف در فروشگاه های لوازم خانگی ارائه می شوند و شما می توانید به راحتی ظروف پلاستیکی مرغوب و سالم را برای نگهداری از مواد غذایی خود تهیه کنید.

*پیشنهاد ما به شما این است که برای استفاده بهینه از فضای فریزر خود از ظروف پلاستیکی کوچک تری استفاده کنید.

ظروف پلاستیکی نگهدارنده غذا

تشخیص بهترین جنس ظروف پلاستیکی برای فریز کردن مواد غذایی مختلف

موضوع قابل توجه این است که هر ظرف پلاستیکی قابلیت بسته بندی برای نگه داری غذاهای مختلف را ندارد؛ شما تنها از ظرفی می توانید استفاده کنید که مطمئن باشید از جنس پلی پروپیلن است چون تنها این ظروف قابلیت فریز شدن را دارند.

  •  چطور می توان تشخیص داد ظروف پلاستیکی ما از جنس پلی پروپیلن است؟
    برای تشخیص این موضوع به پشت ظرف پلاستیکی مورد نظر خود نگاه کنید و اگر علامت اختصاری PP را در پشت ظرف مشاهده کردید به معنی آن است که ظرف شما از جنس پلی پروپیلن است.

نکاتی که به هنگام خرید ظروف پلاستیکی برای فریز مواد غذایی باید به آن توجه کنید:

  •  اولین نکته ای که درهنگام خرید ظروف پلاستیکی برای فریز مواد غذایی باید به آن توجه کنید این است که جنس آنها اصل باشد و شما به دلیل رواج زیاد این ظروف مدل فیک و غیر استاندارد آن ها را خرید نکنید
  •  در هنگام خرید ظروف مورد نیاز خود، اندازه مورد نیاز خود را تشخیص داده و خرید کنید؛ چون این ظروف در اندازه های مختلفی در بازار عرضه می شوند و توجه به به اندازه آنها با توجه به میزان فضایی که قرار است در فریزر خود به آنها اختصاص دهید موضوع مهمی است
  •  در هنگام خرید ظروف مورد نظر خود برای نگهداری مواد غذایی فریز شده توجه کنید تا ظروفتان نسبت به شوک حرارتی مقاومت لازم را داشته باشد

 

*در آخر شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی “فروشگاه خانه ما ” بهترین ظروف پلاستیکی با مرغوب ترین جنس موجود و با قیمت های مناسب را خریداری کنید. هدف فروشگاه خانه ما ارائه بهترین لوازم مورد نیاز مشتری با بهترین کیفیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *