مطالب عمومی

کاربرد انواع نظم دهنده داخل کابینت

نظم دهنده داخل کابینت

خیلی از مردم فکر می­کنند آشپزخانه­ای که بی­نظمی دارد بدلیل کوچک بودن فضای آن است ولی طراحان دکوراسیون نظری عکس این را دارند زیرا از نظر آنها بهم ریختگی فضای آشپزخانه بیشتر به دلیل نداشتن نظم است.

سر­و­سامان دادن به یک آشپزخانه شلوغ و بی­نظم بدون استفاده از امکانات ارگانایزر ممکن و میسر نخواهد بود پس برای رسیدن به یک آشپزخانه منظم و داشتن کابینت­ها و کمد­های مرتب نیازمند نظم دهنده داخل کابینت و کمد هستیم این نظم دهنده­ها  ابزارهایی از جنس فلز ، پلاستیک، شیشه و یا چوب هستند که می­توانند شما را در داشتن یک آشپزخانه منظم و ایده­آل و همچنین دسترسی آسان به وسایل آشپزخانه کمک کنند.

این ابزار با توجه به  قسمت­های مختلف آشپزخانه دارای ابعاد مختلفی هستند گاهی لازم است از تعدای نظم دهنده در یک جا استفاده کنیم.

برای مثال سایز و ظرافت نظم دهنده قاشق و چنگال با نظم دهنده بشقاب و دیس متفاوت است همچنین با وجود نظم دهنده داخل کابینت زمان کمتری برای مرتب کردن فضای داخل کابینت لازم است. نصب این ابزار سختی ندارد و بسیار آسان است و دارای ظاهری زیبا و شکیل هستند.

از ابزار نظم دهنده علاوه بر استفاده در کمد لباس و کابینت به منظور نظم دهی به ظروف، برای نظم بخشیدن به کتاب به جای درست کردن کتابخانه­های پر هزینه نیز استفاده می­کنند.

حال این سوال پیش می­آید که برای چه قسمت­هایی از کابینت­ آشپزخانه از این نظم دهنده ­ها می­توان استفاده کرد؟ در ادامه نمونه­ های زیاد و پرکاربردی از انواع نظم دهنده داخل کابینت را بیان می­کنیم:

درباره ما

فروشگاه خانه ما عرضه کننده انواع لوازم خانه و آشپزخانه، شلف آشپزخانه، شلف حمام، جاشمعی، اردوخوری، ظروف پلاستیکی، ارگانایزر، لیوان ماگ و به روزترین و جدیدترین کالاها را با بهترین قیمت برای شما عزیزان فراهم کرده است شما می توانید محصولات کاربردی زیرا هم از طریق خرید حضوری و هم اینترنتی تهیه کنید و از آنها به بهترین شکل استفاده کنید

  • زیر سینک : برای نظم بخشیدن به مواد بهداشتی و سطل زباله

نظم دهنده کشو

نظم دهنده کشو

در داخل کشوها ممکن است سرویس قاشق، کفگیر، پیاله و … و یا لوازم ریز دیگر استفاده شود یا ادویه­ جات در آنجا قرار بگیرند.

از قبل سایز و ابعاد این نظم دهنده داخل کابینت برای اینگونه ظروف داخل کشو در کارخانه مناسب با نیاز مشتری طراحی خواهند شد.

برای نظم ­دهی به ادویه جات و حبوبات و همچنین جلوگیری از خراب شدن آنها، می­توان از نظم ­دهنده­ های شیشه ه­ای یا چوبی و فلزی که درب آنها محکم بسته می­شود استفاده کرد البته نظم­ دهنده­ های جنس پلاستیکی، فلزی و چوبی به نسبت بهتر از شیشه­ای هستند زیرا از شکنندگی کمتری برخوردارند.

نظم دهنده مواد غدایی

نظم دهنده مواد غذایی

مواد خشکبار غذایی و تنقلات و یا ظروف در آنجا قرار می­گیرند. نظم دهنده انبار غذایی برای تمام آشپزخانه ­ها بخصوص آشپزخانه ­هایی که دارای فضای کوچکی هستند بسیار پر کاربرد است و ظاهر بسیار زیبایی دارند

نظم دهنده در کابینت

نظم دهنده کابینت

با استفاده از این نظم دهنده داخل کابینت می­توان به ظرف و ظروف بزرگ آشپزی مثل قابلمه و ماهیتابه به آسانی و با حفظ زمان دسترسی پیدا کرد. استفاده از نظم دهنده ماهیتابه باعث می­شود که آنها روی یکدیگر ساییده نشوند و خراش نیز برندارند.

نظم دهنده داخل یخچال

نظم دهنده یخچال

همانطور که می­دانید یکی از شلوغ­ترین و به هم ریخته­ترین مکان­های آشپزخانه یخچال است به همین خاطر پرطرفدارترین و کاربردی­ترین نظم دهنده­ی آشپزخانه نظم دهنده­های داخل یخچال هستند که برای نظم دهی به موادی نظیر میوه و انواع سبزیجات و شیشه­های مربا و ترشی و … استفاده می­شوند که در زیر نمونه­های آن را مشاهده می­کنید.

  • نظم دهنده قوطی کنسرو نیز یک نظم دهنده یخچالی است البته برای افرادی که مصرف کنسروشان بالا است مفید واقع می­شود.

v    بعضی نظم دهنده­ ها از جنس مغناطیسی یعنی دارای آهنربا هستند مانند جا ادویه ­ها و نگهدارنده چاقوی مغناطیسی که یکسری معایب و مزایا دارند از جمله معایب آنها دفع شدنشان توسط یکدیگر و این امر باعث می­شود که به شکل منظمی کنار یکدیگر قرار نگیرند و همچنین نگهدارنده چاقوها بسیار قوی است و چاقو به سختی از آن جدا می­شود. از مزایای آنها این است که براحتی به تمام سطوح فلزی در آشپزخانه می­چسبند و هرجا نیاز داشته باشید می­توانید براحتی بچسبانید.

  • نظم دهنده سینی‌ و پلاستیک زباله نیز دو نظم دهنده کابینت­اند که بسیار مهم و کاربردی هستند و فضای زیادی را اشغال نمی­کنند و می­توان آنها را به درب کابینت آویزان کرد.
  • مورد دیگر از نظم دهنده داخل کابینت که فضای داخل کابینت­ها را از اشغال شدن بیجا نجات می­دهد قلاب نظم دهنده لیوان می­تواند باشد.

شلف داخل کابینت

شلف داخل کابینت به عنوان یک نظم دهنده داخل کابینت چون ساخته شده از استیل است در برابر نم و رطوبت دچار زنگ زدگی نمی­شود، برای نظم دهی بیشتر به فضای داخل کابینت استفاده می­شود.

در عین حال که سبک هستند ولی مقاومت بسیار بالایی هم برای نگهداری ظروف دارند. معمولاً بیشتر فضایی که در زیر قفسه کابینت­ها وجود دارد بلا استفاده است پس برای اینکه نهایت استفاده از این فضا برده شود یک نوع شلف داخل کابینت که از سبدهای فلزی که در زیر قفسه­ی کابینت­ها قرار می­گیرند نیاز است. این شلف داخل کابینت، کشویی است دو بازو دارد که لبه بالایی قفسه­ی کابینت قرار می­گیرد.

شلف اشپزخانه جا ادویه تک کشو

همچنین برای ظروفی مانند پیش­دستی ­ها، کاسه، پیاله، دیس، که بیشتر اوقات در حال استفاده هستند می­توان از شلف داخل کابینت برای نظم دهی بیشتر استفاده کرد که به تناسب نیاز مشتری در اندازه­ های مختلف ساخته می­شود.

همچنین در داخل یخچال ها نیز به صورت کشویی و از جنس پلاستیک است. این شلف ها فضای روی میز یا درون یخچال را اشغال نمی­کنند و به هم نمی ریزند.

این نوع نظم دهنده داخل کابینت بیشتر برای نگهداری وسایل کوچک و همچنین لباس برای داخل کمدها کاربرد دارد. با نظم دادن به لوازم کابینت و با استفاده بهینه از شلف داخل کابینت فضای خالی زیادی برای استفاده­ی وسایل دیگر بدست می­آید.

سایر مطالب: بررسی ۱۸ مدل شلف آشپزخانه، دیواری و حمام

راف داخل کابینت

راف داخل کابینت نیز نوع دیگر نظم دهنده داخل کابینت است که بسیار کاربردی و دارای طرفداران بسیاری است. مانند شلف داخل کابینت از جنس فلز است سبک، دارای مقاومت بالا، نصب بسیار آسان، در برابر آب و خیس شدن دچار زنگ زدگی نمی­شود و دارای ظاهری بسیار زیبا است.

ولی تفاوت آن با شلف داخل کابینت این است که به شکل طبقاتی است، معمولاً دارای یک طبقه یا دوطبقه و یا بیشتر و در رنگ­های مختلف موجود است و میتوان به کمک راف داخل کابینت نظم را به وسایلی که داخل کابینت را دچار بی­نظمی کرده­اند برگرداند همچنین می­توانند در جاهایی مثل زیر سینک، روی قفسه­ ها، داخل کابینت­ها استفاده شوند. راف داخل کابینت همچنین بعنوان آبچکان کنار سینک ظرفشویی نیز کاربرد دارد که بسیار جمع و جور است.

انواع نظم دهنده های داخل کابینت:

نظم دهنده های داخل کابینتی می توانند متفاوت باشند و به اشکال مختلف برای نظم دهی به کابینت مورد استفاده قرار بگیرند. نظم دهنده های کابینت هم می توانند داخل کابینت را به قسمت های کوچکتر و مجزاتر تقسیم کنند و هم درب کابینت را می توانند از بی استفاده بودن درآورده و کاربردی‌شان کنند.

درب کابینت ها را می توان با این نظم دهنده ها به قفسه هایی تقسیم کرد و برای قرار دادن نمکدان و جای ادویه ها و حتی درب قابلمه و تابه مورد استفاده قرار داد.

این نظم‌دهنده ها می توانند به شکل ثابت باشند و توسط مثلا میله ای داخل کابینت فیکس شوند و در عین حال می توانند ریلی بوده و به راحتی به جلو و عقب کشیده شوند که مسلما دسترسی به وسایل در این نوع از نظم‌دهنده ها بسیار راحت‌تر و کاربردی تر خواهد بود.

معمولا جنس نظم دهنده های داخل کابینت در صورتی که بخواهد برای ظروف و قابلمه مورد استفاده قرار بگیرند، فلزی به صورت کامل و یا پلاستیک مقاوم و ضخیم‌تر می باشد. در صورتی که برای کابینت زیرسینک که معمولا برای جایگذاری مواد شوینده و اسپری های تمیزکننده از آنها استفاده می شود، باشد، این نظم دهنده‌ها به شکل پلاستیکی و قابل جابه‌جایی بوده تا در مواقع نیاز برای تعمیرات زیرسینک بتوان به راحتی آنها را جابه‌جا کرد.

بعضی از نظم دهنده های زیرسینکی از ایده های خلاقانه هم می تواند نشأت بگیرد. به عنوان مثال می توان با نصب یک میله فلزی به دوسمت کابینت، خیلی راحت اسپری های پاک کننده را از آنها آویزان کرد و به این ترتیب از فضای بالایی کابینت هم می توان استفاده کرد.

وجود یک نظم دهنده داخل کابینت می تواند به سروسامان بخشیدن به وسایل داخل کابینت کمک بسزایی کرده و علاوه بر آن از فضای داخل کابینت ها هم به بهترین شکل ممکن بهره برد.

دیدگاهی در مورد “کاربرد انواع نظم دهنده داخل کابینت

  1. قدرت طهماسبی گفت:

    سلام آدرس محل پخش کجاست
    این اجناس را چطور میتوان خریداری کرد
    من فروشگاه لوازم آشپزخانه دارم تنوع محصولات شما عالی است
    09024573142

    1. خانه ما گفت:

      سلام وقت بخیر
      ما شیراز هستیم
      اگر خرید عمده دارید برای دریافت کد تخفیف به شماره پشتیبان در واتساپ پیام بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *