دکوراسیون

تغییر دکوراسیون اتاق خواب

تزیین اتاق خواب شیک

اهمیت تزئین اتاق خواب 

دکوراسیون اتاق خواب چقدر برای شما مهم است و تا به حال چقدر برای تزئین اتاق خواب تان وقت و هزینه صرف کرده اید؟ می خواهیم به شما تکنیک های ساده و پرطرفدار تزئین اتاق خواب مانند باکس دیواری را پیشنهاد کنیم. پس تا آخر با ما همراه باشید.

اتاق خواب شاید مهمترین بخش خانه برای رسیدن به آرامش و رهایی از تنش ها و اضطراب ها باشد چرا که هر چقدر در طول روز مشغله داشته باشید یا حتی دچار هیجان شده باشید در جلسات مختلف شرکت کرده باشید یا در مکان های زیادی حضور پیدا کرده باشید، به سفرهای کوتاه روزانه رفته باشید یا درگیر مطالعه برای امتحانی سخت بوده باشید؛

تزئین اتاق خواب در نهایت در ساعت های پایانی شب به اتاق خواب خود برمی گردید و نیاز به آرامشی دارید تا شما را از دغدغه ها و تنش ها دور کند و برای شروع روز تازه آماده تان کند. پس توجه به زیبایی و چیدمان و تزئین اتاق خواب امری است که لازم است به آن توجه کنید و برای آن برنامه ریزی کنید و کارهایی که لازم است را انجام دهید

طراحان در مورد تزئین اتاق خواب چه می گویند؟

قبل از هرچیز بیاید از دیدگاه طراحان دکوراسیون داخلی به اتاق خواب نگاه کنیم. از دید طراحان دکوراسیون داخلی  اتاق خواب به عنوان یکی از فضاهای جانبی است که البته برای خودش دارای قواعد زیادی در طراحی است. به عبارت دیگر اتاق خواب یک فضای فرعی بسیار مهم در محیط داخلی است که طراحی آن جز مهم ترین بخش های طراحی دکوراسیون به شمار می رود. با توجه به این که در اغلب خانه های آپارتمانی و جدید فضای محدود و کوچکی برای اتاق خواب در نظر گرفته می شود لزوم طراحی و تزئین اتاق خواب به شکلی که فضا شلوغ و کلافه کننده نشود بسیار مهم است.

تزئین دکوراسیون اتاق خواب

اصول مهم در دکوراسیون و تزئین اتاق خواب

یک اصل مهم که طراحان دکوراسیون داخلی در تزئین اتاق خواب در نظر میگیرند انتخاب رنگ ها ست. رنگ هایی که در طراحی و تزئین اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد باید ملایم و آرامش بخش باید تا هم محیط شلوغ و آزار دهنده به نظر نرسد و هم به رسیدن به آرامش کمک کند.

اصل دیگری که طراحان دکوراسیون باید به آن توجه کنند استفاده از ابزارهای جانبی دکوراسیون مانند شلف دیواری و انواع باکس دیواری برای تزئین اتاق خواب است.  این باکس ها می توانند در اتاق فضایی بسیار زیبا ایجاد کنند که با لوازم محبوب شما و چیزهایی که برایتان یادآور خاطرات خوب زندگی است تزئین شود.

چیدن لوازم مورد علاقه تان در این باکس ها و قرار گرفتن آن در تزئین اتاق خواب شما را به حال و هوای روزهای خوب می رود و به شما کمک می کند با یادآوری آن خاطرات از رنج ها دور شوید. به عنوان مثال باکس دیواری و شلف ها می تواند محلی برای قرار دادن قاب عکس های قدیمی از خودتان، خانواده یا دوستانتان باشد. یا اینکه می توانید در این فضا ها یادگاری هایی که از اشخاص مهم زندگیتان دارید را قرار دهید و در تزئین اتاق خواب استفاده کنید.

اصول مهم در دکوراسیون و تزئین اتاق خواب

حالا که حسابی از کاربردهای باکس دیواری در تزئین اتاق خواب خوشتان آمده، انواع آن ها را برای تان توضیح می دهیم تا اگر هوس سفارش و خرید آنها را کرده اید بتوانید به زودی اقدام کنید.

این باکس های دیواری انواع زیادی دارند که باید با توجه به فضایی که دارید و کاربردی که در تزئین اتاق خواب تان برای تان دارد یکی را انتخاب کنید. بعضی از انواع آنها در گوشه ها و فضاهای مرده جای داده می شوند که اگر با کمبود جا مواجه هستید می توانید به فکر خرید این مدل ها باشید و یا اگر فضای کافی دارید می توانید از انواع گوناگون دیگر برای طراحی ها و مدل های زیبایی مثل انواع آینه کاری شده یا سبک های مدرن بسیار زیبا انتخاب کنید.

سه ایده برای تزیین اتاق خواب

سه ایده برای تزیین اتاق خواب تان

حالا که به تاثیر دکوراسیون و تزئین اتاق خواب بر راحتی و آسایش شب پی بردیم می خواهیم چند ایده برای تان بیاوریم که به سادگی و با کمترین هزینه خودتان بتوانید دکوراسیون اتاق خواب تان را تغییر بدهید و از حس خوبی که می گیرید لذت ببرید.

پس برای پیدا کردن ایده های جذاب برای تزیین اتاق خواب ادامه این مقاله را از دست ندهید.  برای شروع ، دست به کار شوید و اول اتاق خوابتان را خوب گردگیری کنید و از شر وسایل اضافه ای که هرگز به آنها نیاز پیدا نمی کنید و فقط جای تان را تنگ کرده خلاص شوید.

 

تزیین اتاق خواب شیک

 

اگر رنگ دیوارهای اتاق خواب تان تیره است یا کاغذ دیواری های آن کهنه و فرسوده شده و حالتان را به هم می زند اول مقداری رنگ بخرید و بعد به سادگی با غلطک شروع به رنگ آمیزی دیوار ها کنید. حواستان را جمع کنید که این بار دیگر به سراغ رنگ های تیره نروید و به جای آن رنگ های آرام و ملایمی که بیشتر میپسندید را انتخاب کنید. تنبلی نکنید و هرچه سریع تر دست به کار شوید کار سختی پیش رو ندارید.

اتاق خواب شیک و آرامش بخش

حالا که مقدمات برای تزیین اتاق خواب شیک و آرامش بخش دوست داشتنی تان را فراهم کردید، به سراغ اولین ایده بیایید.

قسمی از اتاق خواب که نور بیشتری دریافت می کند را انتخاب کنید و در آنجا یک شلف یا میز قرار دهید. چند گلدان بخرید و در آن ها گل های طبیعی آپارتمانی بکارید. این کار چند فایده برایتان دارد: اول اینکه این گل ها باعث میشوند میزان اکسیژن در اتاق خواب تان بالا برود و دچار سردرد نشوید. دوم اینکه هر روز صبح که بیدار می شوید دیدن گلدان های زیبای تان به شما برای آغاز فعالیت های روزانه انرژی می دهد. علاوه بر این ها آب دادن روزانه به گل ها برای روحیه و ایجاد حس مسئولیت نسبت به یک جاندار برای تان عالی است.

در قدم بعدی برای تزئین اتاق خواب کامپیوترتان را روشن کنید. به سراغ فایل های قدیمی بروید و چند تا از زیباترین و خاطره انگیز ترین عکس های تان را انتخاب کنید و از آن ها در سایزهای متفاوت چاپ کنید. حال می توانید این عکس های زیبا و خاطره انگیز را روی باکس دیواری تان بگذارید یا اینکه آن ها را قاب کنید و به دیواری که بیشتر به آن نگاه می کنید وصل کنید.

به فکر یک نورپرازی رویایی برای اتاق خواب تان تان باشید

برای این کار سراغ خرید جاشمعی زیبا و رسیه های نوری بروید. هر دوی این ها ارزان قیمت هستند و هزینه هایتان را زیاد بالا نمی برند در عوض باعث می شوند شب ها قبل از خواب کمی با خودتان خلوت کنید و ذهن تان از هر چیزی که آن را مشغول کرده و آزار تان می دهد خالی کنید. رویا پردازی کنید و از تنش هایی که در طول روز باعث رنجش خاطرتان شده رها شوید.

نورپرازی اتاق خواب

ریسه ها و شمع ها را به شکلی در فضای اتاق پراکنده کنید که همه جا نور تقریبا برابری داشته باشد چرا که این کار باعث می شود ذهن آرامش بیشتری داشته باشد و از رویاهای شرین تان منحرف نشود.

این ایده ها همگی ارزان و در دسترس هستند و به آسانی می تواند آن ها را عملی کنید پس اگر واقعا احساس می کنید نیاز به آرامش دارید از آرامشی که از این راه می توانید به دست آورید غافل نشوید و هر چه زودتر دست به کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *